کیک تولد ؛ دستور پخت و نکات طلایی تهیه آن
کیک تولد همواره با شیرینترین و به یادماندنیترین خاطرات هر فرد همراه است: جمع شدن آدمهایی که دوستشان داریم در کنار یکدیگر، آرزوهای قشنگ، صدای شادی و خنده و بزرگتر شدن. همه اینها دست به دست هم میدهند که کیک تولد را به یک خوراکی خاص و متفاوت تبدیل کنند.
اگر شما نیز تمایل دارید که خودتان در منزل این کیک محبوب و دوستداشتنی را برای خود یا عزیزانتان تهیه کنید این مطلب بیستستون را از دست ندهید. در این مطلب قصد داریم به نکات مهم تهیه، پخت و تزیین کیک تولد بپردازیم و دستور تهیه یک کیک تولد شکلاتی خوشمزه را نیز برای شما آماده کردهایم. در ادامه با بخش شیرینی و کیک مجله بیست ستون همراه باشید.
انتخاب طعم کیک تولد
اولین مرحله برای پخت کیک تولد انتخاب طعم پایه آن است. طعم شکلات و وانیل از محبوبترین و مرسومترین انتخابها برای کیک تولد هستند چرا که معمولا همه این دو طعم را میپسندند.
پس از دو کیک شکلاتی و وانیلی طعمهای لیمو و هویج در جایگاه سوم و چهارم قرار میگیرند که ممکن است طعم آنها به ذائقه همه خوش نیاید.
در این مطلب بیستستون ما دستور تهیه یک کیک تولد شکلاتی را در انتهای مطلب برای شما آماده کردهایم.
ابعاد و اندازه کیک تولد
مطلب مهم دیگری که در تهیه کیک تولد و حتی پیش از تهیه آن باید مورد توجه قرار گیرد، اندازه و میزان بزرگی کیک تولد است که در انتخاب قالب تاثیر خواهد داشت. البته که این موضوع تا حد زیادی به تعداد مهمانان و شرکتکنندگان در جشن تولد بستگی دارد اما این روزها بیشتر کیکهای تولد با قطر کم و ارتفاع زیاد محبوبیت یافتهاند.
کیکهای با ارتفاع بیشتر را میتوانید با پختن جداگانه دو یا سه لایه کیک و پر کردن بین لایهها را با خامه و مواد دیگر تهیه کنید.
در رابطه با وزن مناسب کیک تولد بد نیست بدانید که در جشنهای تولدی که در عصر و پیش از شام برگزار میشوند معمولا برای هر فرد بزرگسال 200 تا 300 گرم کیک در نظر گرفته میشود اما اگر پس از شام کیک تولد سرو میشود برای هر فرد 150 تا 200 گرم کیک در نظر میگیرند.
دستور تهیه کیک تولد شکلاتی
آرد قنادی 1 و ½ پیمانه
شکر 1 و یک سوم پیمانه
پودر کاکائو ½ پیمانه
جوش شیرین ¾ قاشق غذاخوری
نمک ¼ قاشق غذاخوری
کره ½ پیمانه
قهوه داغ دم شده ½ پیمانه
شیر ½ پیمانه
عصاره وانیل 1 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 2 عدد
منبع: بیست ستون
هزینه عکاسی عروسی
«عكاسی در باغ سفارت كویت یك میلیون و ٨٠٠ هزار تومان، اگر بخواهید باغی كه
در آن عكاسی میكنید دارای عمارت یا آپشنهای مخصوص مثل تاپ یا دریاچه و
استخر هم باشد، قیمت آتلیه عروس و هزینه ورودی بالاتر از ٨٠٠ هزار تومان است.»
اینها
را صاحب آتلیهای میگوید كه مدعی است ٢٠ سال سابقه كار در این حوزه را
دارد. با گرمتر شدن بازار جشنها و مراسم ازدواج در ماه شعبان، كار
آتلیهداران هم رونق پیدا میكند. این روزها عروس و دامادها حاضرند مبالغ
چندین میلیونی برای ثبت شب خاطرهانگیز زندگیشان كنار بگذارند و این شب
مهم را به بهترین شكل و توسط باتجربهترین افراد ثبت كنند. تهیهكنندگان
فیلمهای مراسم ازدواج این روزها در حد یك پروژه بزرگ سینمایی تجهیزات و
امكانات در اختیار دارند و این امكانات هركدام در یك منوی مجزا به زوجی كه
میخواهند مراسمی بهیادماندنی برگزار كنند، ارایه میشوند.
از
روزهایی كه جوانترهای خانواده با یك دوربین ساده از مراسم ازدواج فامیل
عكس یادگاری با كادرهای كج و نورهای تنظیم نشده میگرفتند، سالها گذشته.
تشریفات و كارهایی كه زمانی به عنوان حاشیه این مراسم انجام میشدند، تبدیل
به یك اصل بسیار مهم در این جشنها شدهاند.
عكاسی و فیلمبرداری
از مراسم ازدواج این روزها یكی از پرهزینهترین و مهمترین بخشهای مراسم
ازدواج شده است. زوجهای جوان دوست دارند به هر قیمتی كه شده زیباترین
مستندات و یادگاریها را از مراسم ازدواجشان تهیه كنند. هرچند كه به گفته
برخی آتلیهداران عمر زندگی مشترك بعضی از آنها آنقدری قد نمیدهد كه حتی
بخواهند عكسها و فیلم عروسیشان را از آتلیه تحویل بگیرند.
آتلیهها
و ارایهدهندگان خدمات مجالس برای مشتریانشان منوهایی با انعطاف بالا
تهیه كردهاند، كه برای تمام قشرها با هر نوع درآمد و سطح فرهنگی میتواند
مناسب باشد. عكاس خانم و باغهای اختصاصی برای عروس خانمهای محجبه، عكاسی
در آتلیه و باغ چند روز قبل از برگزاری مراسم برای اینكه استرس و نگرانی
بابت منتظر ماندن مهمانان در شب مراسم وجود نداشته باشد.
آتلیهای
در شمال تهران از امكانات و تجهیزاتی كه در اختیار مشتریهایشان قرار
میدهند، میگوید: «هزینه ورودی باغ از ٣٠٠ هزار تومان شروع میشود و بسته
به امكاناتی كه مشتری انتخاب میكند افزایش پیدا میكند، اگر عروس و داماد
ساقدوش هم داشته باشند بهازای ورود هر ساقدوش مبلغی بین ٥٠ تا ١٠٠ هزار
تومان به هزینه ورودی افزوده میشود. اگر بخواهید در كنار عمارت عكاسی
كنید، باغهایی با عمارت در نیاوران یا كردان داریم كه ورودیشان بالاتر از
٨٠٠ هزار تومان است. اگر هم بخواهید یك كار اروپایی و خاص برایتان انجام
دهیم میتوانید در استخرهای پرورش ماهی در جاجرود یا رودهن قایقسواری
كنید، فیلمبرداری هم توسط هلیشات انجام میشود. بعضی باغها هم كرین
(تجهیزات حركتی دوربین فیلمبرداری) دارند كه هزینه استفاده از كرین جداگانه
محاسبه میشود.»
آقای مسوول آتلیه توضیح میدهد كه هزینه ورودی
باغ بهطورجداگانه توسط صاحب باغ دریافت میشود و هزینههای مربوط به
عكاسی و فیلمبرداری هم طبق منوی انتخابی مشتری محاسبه میشوند. منوهای
ارایه شده توسط این آتلیه قیمتی بین ٩٥٠ هزار تومان تا ١٨ میلیون تومان
دارند.
عكاسی اسپرت هم در كویر و دبی به انتخاب مشتری در منوها
وجود دارد و آقای مسوول توضیح میدهد كه هزینه آفیش كردن عكاس و فیلمبردار
در پروژههای خارج از تهران چندبرابر تهران است و هزینه رفت و آمد و اقامت
عكاس هم به عهده مشتری است.
او اضافه میكند هزینه حضور یكروزه
عكاس در عكاسی خارج از تهران ٧٠٠ هزار تومان است در صورتی كه آفیش همان فرد
در تهران ٢٠٠ هزار تومان برای مشتری تمام میشود. به همین دلیل بیشتر
مشتریها به باغهای جاجرود و لواسان یا جنگلهای شمال كشور راضی میشوند و
سفر به دبی و كیش ویژه افرادی است كه هزینه برایشان چندان مهم نیست و
میخواهند كار بسیار خاصی تحویل بگیرند.
در شرق تهران هم همین
گزینهها در منوهای آتلیه دیگری وجود دارد، باغهای معمولی ورودی حدود ٢٠٠
هزار تومان دارند و سقف قیمت ورودی باغ در این منطقه حدود ٩٠٠ هزار تومان
است.
البته در این بین آتلیههایی هم وجود دارند كه با سوءاستفاده
سر افراد كلاه میگذارند؛ مسوول یكی از آتلیهها در مورد كلاهبرداریهای
رایج در این صنف صحبت میكند و میگوید: «مشتریها اطلاعات تخصصی ندارند،
بسیاری از همكاران ما یك فیلم بسیار حرفهای كه ٢٠ میلیون تومان هزینه لازم
دارد به مشتری نشان میدهند به عنوان نمونه كار، اما در عمل از هیچ كدام
از تجهیزات حرفهای استفاده نمیكنند، اما هزینهاش را از مشتری دریافت
میكنند. كار را با یك میلیون تومان میبندند اما از مشتری ١٠ میلیون
میگیرند.»
او در مورد امكانات موجود در باغ هم میگوید: «بعضی
باغها دارای عمارت هستند كه هزینه ورودیشان بالاتر است، اگر مشتری بخواهد
از داخل عمارت هم عكاسی كند باز هزینهاش جداست، بعضی عمارت ها دوبلكس و
شیك هستند و بعضی هم مبلمان بسیار خاص دارند.»
او در مورد اینكه
صاحبان این باغها چه كسانی هستند، هم میگوید: «بعضی از باغها را از
سرایدارشان كرایه میكنیم، صاحبان اصلی باغ خارج از ایران زندگی میكنند،
بعضی هم خودشان جای دیگری زندگی میكنند و از فضای زیبای باغشان برای
درآمدزایی استفاده میكنند البته وقتی به شمال كشور برای عكاسی میرویم،
هزینهها كمتر است، چون ما باغی را اجاره نمیكنیم و هزینه ورودی
نمیپردازیم و از فضای بكر جنگل استفاده میكنیم.»
در جنوب تهران
اما باغهایی با عمارتهای لوكس و مناطق بكر جزو گزینههای منوی عكاسی نیست
و آنها در باغی كه در كنار سالن محل برگزاری مراسم عكاسی میكنند و بیشتر
ترجیح میدهند عكاسی مراسم و اسپرت را در آتلیه انجام دهند، البته آنها نیز
گزینههای بسیاری دارند كه برای عروس و داماد روی میز بگذارند.
صاحب
آتلیه در نازیآباد از امكاناتی كه در مراسم ارایه میدهند، میگوید:
«كرین در باغ و مراسم هم جزو گزینههایمان هست، همینطور فیلمبرداری دو
دوربینه و سه دوربینه. چند سالی میشود كه تهیه مستند قبل از مراسم هم خیلی
مورد توجه است، برای تهیه مستند ما یك سری سناریو داریم، یك سری هم خود
مشتریها با خودشان میآورند و بعضی اوقات خودشان هم كارگردانی كار را
انجام میدهند.»
عكسهای مانده و ازدواجهای بیسرانجام
تور نوروزی
به زودی تعطیلات طولانی عید فرا می رسد و بازار تورهای نوروزی داغ خواهد
شد. در این گیر و دار باز هم طبق سنت همه ساله ، برخی رسانه ها تیتر خواهند
زد که تورهای نوروزی گران است.
واقعیت هم البته همین است. نوروزی که می شود، تورهای نوروزی هم گران می شوند و گاه به دو برابر قیمت های فصل های دیگر می رسند.
علت
این گرانی را باید در معروف ترین فرمول علم اقتصاد سراغ گرفت:" عرضه و
تقاضا" ؛ بدیهی است آژانس های گردشگری ایران، توان محدودی در ارائه تورهای
داخلی و خارجی دارند. هتل ها و ناوگان پروازی نیز ظرفیت مشخصی دارند. در
چنین وضعیتی ، ناگهان چند میلیون نفر متقاضی سفر می شوند و نظام عرضه و
تقاضا ، نامتوازن می شود و قیمت ها، نه بر اساس میل آژانس های گردشگری، که
بر اساس منطق بازار تعیین می شود.

در واقع، قیمت های نوروزی، تلاش بازار برای ایجاد بالانس بین ماه های کم سفر و ارزان است تا چرخه اقتصادی آژانس ها و هتل ها، بچرخد. بهتون پیشنهاد میکنیم که اگر به دنبال بهترین تور های نوروزی هستید پیشنهاد ما تور نوروز 98 سلام پرواز است ..!
آژانسی را در نظر بگیرید که بخشی از یک هتل در کوآلالامپور مالزی و یک هواپیمای مسافری را چارتر کرده است و پول هتل و ایرلاین را نیز پرداخت کرده است. در فصل های کم مسافر ، آژانس مجبور می شود حتی با ضرر هم که شده، جذب مسافر کند. به همین دلیل است که گاهی اوقات با قیمت های عجیب و غریبی مواجه می شوید که طی آن ، سفر یک هفته ای به مالزی یا استانبول یا هر مقصد خارجی دیگر، به مراتب ارزان تر از یک سفر معمولی داخلی قیمت می خورد و مسافران، تنها پول بلیت می دهند و هتل شان عملاً رایگان می شود.
آژانس هایی که هواپیما چارتر می کنند، در بعضی ایام حتی قیمت بلیت هواپیما را چندین برابر کاهش می دهند تا هواپیمایشان با صندلی های خالی پرواز نکند. مثلاً بلیت حدوداً 150 هزار تومانی تهران - کیش ، گاهی اوقات ، به ویژه در ایام میانی هفته، حتی به بهای نازل و باور نکردنی 40 هزار تومان هم به فروش می رسد و در مقابل، در ایام پیک، از 150 هزار تومان فراتر می رود.

چه زمانی به سفر برویم؟
طبیعتاً کسانی که نمی توانند در ایام کاری سال، مرخصی چند روزه بگیرند یا فرزند دانش آموز دارند، ناگزیر از سفر در ایام نوروز (یا تابستان) هستند. اما اگر می توانید در ایامی جز نوروز به سفر بروید، مخصوصاً سفرهای خارجی، توصیه جدی ما این است که سفرهایتان را در ایام نوروز و تعطیلات ممتد دیگر انجام ندهید. البته اگر پرداخت هزینه بالای سفر برایتان مهم نیست، نوروز و غیر آن فرقی نمی کند و امیدواریم هر جا که می روید، خوش بگذرد.
اما اگر هزینه سفر برایتان مهم است و از سوی دیگر، از نظر زمانی امکان سفر در ایام دیگر را دارید، «روزهای بعد از 20 فروردین تا قبل از نیمه خرداد» و «فصل های پاییز و زمستان (تا قبل از 25 اسفند)» به شرط نبودن تعطیلات ممتد، بهترین زمان برای سفر با قیمت مناسب هستند.
بازه زمانی نخست، می تواند برای سفر به مناطق سردسیر یا معتدل (داخلی مانند غرب و شمال کشور و خارجی مانند ترکیه ، قبرس و گرجستان) و بازه زمانی دوم برای سفر به نقاط گرمسیر (داخلی مانند جنوب و مرکز کشور و خارجی مانند کشورهای جنوب شرق آسیا و جنوب خلیج فارس) مناسب است.
برای این که مشخص شود قیمت ها تا چه اندازه در نوروز با ایام دیگر فرق می کند، مقایسه قیمت چند مقصد با شرایط کاملاً مشابه، می تواند راهگشا باشد. مثلاً یک تور مالزی با 7 شب و 8 روز اقامت در کوآلالامپور در هتل 5 ستاره که در ایام عادی 2 میلیون و 95 هزار تومان است، در نوروز با همان هتل و ایرلاین و مدت اقامت، 4 میلیون و 95 هزار تومان قیمت گذاری شده است. این قیمت بعد از نوروز، شکسته می شود و ای بسا به زیر 2 میلیون تومان هم برسد.

تورهای داخلی هم همین گونه اند. مثلاً تور 4 روزه کیش با اقامت در هتل 4 ستاره هلیا، امروز تنها 620 هزار تومان است اما همین تور در همین هتل در تعطیلات نوروزی، یک میلیون و 400 هزار تومان است و همین طور است مقاصد داخلی و خارجی دیگر.
شبکه اجتماعی برتر جهان
شبکه های اجتماعی حاکمیت دنیا مجازی را در اختیار دارند و این طور که
آمارهای رسمی نشان می دهد، یک سوم مردم جهان در این پلتفرم های تعاملی عضو
هستند. به طور کلی گفته می شود 72درصد کاربران اینترنتی جهان در شبکه های
اجتماعی حضور دارند و 89درصد این افراد در گروه سنی 18 تا 29 سال به سر می
برند. کارشناسان مرکز Biz Trends براساس آخرین مطالعه خودروی 10 شبکه
اجتماعی برتر جهان، آمار و ارقام جالبی منتشر کردند که به قرار زیر بازگو
می شود.
فیس بوک

فیس بوک همچنان به عنوان بزرگ ترین و پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی در جهان یاد می شود. تنها در کشور آمریکا بیش از یک میلیون سازمان کوچک و متوسط آگهی های تبلیغاتی خو د را روی فیس بوک منتشر می کنند و همچنین گفته می شود سازمان های بزرگ آمریکایی سالانه بیش از 100 میلیون دلار بودجه تبلیغاتی خود را به فیس بوک اختصاص می دهند.هم اکنون تعداد مشترکان فیس بوک از 2 میلیارد نفر هم فراتر رفته است و بیش از یک میلیون سایت اینترنتی با لینک مستقیم برای ورود به صفحه شخصی در فیس بوک موجود است.
توییتر

توییتر برای آن دسته از کاربرانی که تمایل دارند پیام های کوتاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، بهترین شبکه اجتماعی محسوب می شود. توییت های کوتاه طی چند سال گذشته توانسته اند دنیای شبکه های رسانه ای را متحول کنند. کارشناسان می گویند توییتر را باید به اندازه فیس بوک جدی گرفت و آن را یکی از تاثیرگذارترین سایت های اینترنتی جهان دانست. این سایت هم اکنون بیش از 650 میلیون عضو ثبت شده دارد و 34درصد بازاریابان از توییتر برای فروش محصول و موفقیت حضور خود در بازار جهانی استفاده می کنند.

از این سایت به عنوان بزرگ ترین شبکه اجتماعی سازمانی در جهان یاد می شود. این سایت شبکه های تخصصی در میان کارشناسان جهان ایجاد کره است و مدیران و کارمندان را به هم متصل می کند. در حال حاضر بیش از 467 میلیون نفر در LinkedIn عضو هستند و با گذشت هر یک ثانیه دو عضو جدید به این شبکه اجتماعی افزوده می شود. در هر ماه به طور میانگین 97 میلیون نفر از اعضای LinkedIn به صفحه اختصاصی خود سر می زنند و این مرکز پیش بینی کرده تعداد مشترکان خود را تا سال 2020 به سه میلیارد نفر برساند.

این شبکه اجتماعی که تحت مدیریت گوگل خدمات خود را ارایه می دهد، به طور میانگین در هر ماه 500 میلیون کاربر فعال دارد و در بیشتر مواقع برای بازاریابی و فعالیت های آنلاین تخصصی مورد استفاده قرار می گیرد. در فصل دوم سال 2017 میلادی میزان ارتباط مثبت میان مشترکان Google+ و برندهای بزرگ جهان 53درصد بیشتر شده است. در حال حاضر یک میلیارد حساب کاربری فعال در Google+ موجود است و گفته می شود هر سال تعداد کاربران آن 33 درصد افزایش می یابد. بزرگ ترین گروه مخاطبان این شبکه اجتماعی را افراد 45 تا 54 سال تشکیل می دهند و تعداد آنها از سال 2012 به بعد 56 درصد افزایش یافته است.
یوتیوب

این سایت که یکی از زیرمجموعه های گوگل محسوب می شود، بزرگ ترین مرکز انتشار تصاویر ویدیویی آنلاین در جهان است. پیش بینی می شود یوتیوب در سال 2016 میلادی بیش از 5.6 میلیارد دلار درآمد داشته باشد. هم اکنون در هر ماه شش میلیارد ساعت ویدیو روی سایت یوتیوب مشاهده می شود و کاربران موبایلی روزانه یک میلیارد ویدیو منتشرشده روی آن را تماشا می کنند. در مجموع روزی چهار میلیارد ویدیو روی یوتیوب مشاهده می شود و در هر دقیقه معادل 300 ساعت فایل تصویری جدید در این سایت قرار می گیرد.

این شبکه اجتماعی یکی دیگر از ابزارهای رسانه ای آنلاین محسوب می شود که طی مدت کوتاه پیشرفت قابل ملاحظه داشته است. هم اکنون بیش از 70 میلیون کاربر فعال در این شبکه اجتماعی عضو هستند که 85درصد آنها را زنان تشکیل می دهند و بیش از 9 میلیون کاربر هم از طریق صفحه اختصاصی خود در فیس بوک وارد Pinterest می شوند. این شبکه اجتماعی یکی دیگر از ابزارهای رسانه ای آنلاین محسوب می شود که طی مدت کوتاه پیشرفت قابل ملاحظه داشته است. هم اکنون بیش از 70میلیون کاربر فعال در این شبکه اجتماعی عضو هستند که 85درصد آنها را زنان تشکیل می دهند و بیش از 9 میلیون کاربر هم از طریق صفحه اختصاصی خود در فیس بوک وارد Pinterest می شوند.

بازاریاب ها این روزها اینستاگرام را یکی از بهترین پلتفرم های اجتماعی می دانند و توجه ویژه به آن دارند. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار کاربردی برای روایت انواع داستان های تصویری است و می تواند در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. بیش از 800 میلیون کاربر جهانی در طول هر ماه به صفحه اختصاصی خود در اینستاگرام سر می زنند و روزانه 75 میلیون کاربر از خدمات آن استفاده می کنند. به طور کلی 20درصد کاربران اینترنتی جهان با اینستاگرام درگیر هستند و جوانان بزرگ ترین گروه مخاطبان این مجموعه اند.
از مجموع مشترکان اینستاگرام، 51 درصد را مردان تشکیل می دهند و 14 درصد مطالبی که روی آن منتشر می شود حین رانندگی به اشتراک گذاشته می شود. البته طبق آمار هشت درصد حساب های کاربری در اینستاگرام جعلی یا غیرواقعی هستند و 90 درصد اعضای این گروه را افرادی تشکیل می دهند که کمتر از 35 سال دارند. اینستاگرام یکی از زیرمجموعه های فیس بوک محسوب می شود.

به عنوان یکی از زیرمجموعه های یاهو توانسته است خود را به یکی از موفق ترین شبکه های اجتماعی جهان تبدیل کند. این پلتفرم میکروبلاگ برای به اشتراک گذاری عکس، ویدیو، فایل صوتی، متن، پرسش و هر آنچه کاربر نیاز دارد مورد استفاده قرار می گیرد. هم اکنون بیش از 420 میلیون نفر در Tumbir عضو هستند و این افراد تاکنون 217 میلیون وبلاگ شخص ی ایجاد کرده اند.در هر روز بیش از 120 هزار وبلاگ در این شبکه اجتماعی به روز می شود و تاکنون 99 میلیارد عکس و مطلب روی آن قرار گرفته است.
Flickr


این شرکت اجتماعی موبایلی با هدف سرگرمی مورد استفاده قرار می گیرد و اعضای ثبت شده انواع محتویات مورد نظر خود را به اشتراک می گذارند. این ابزار اجتماعی در هر ماه به طور میانگین 174 میلیون کاربر فعال دارد و طی 10 سالی که از زمان تاسیس آن می گذرد بسیار محبوب شده است. کاربران از 209 کشور جهان در Reddit عضو شده اند و در هر ماه 7.55 میلیارد صفحه در این شبکه اجتماعی مشاهده می شود.
https://myspace.com/shikfam
https://www.reddit.com/user/shikfam
https://www.plurk.com/shikfam
https://www.diigo.com/user/shikfam
https://medium.com/@shikfam
https://twitter.com/shikfam_com
https://plus.google.com/104527825892408627973
https://www.pinterest.com/shikfam/
https://www.facebook.com/pg/%D8%B4%DB%8C%DA%A9-%D9%81%D8%A7%D9%85-195274734246262/about/
https://facenama.com/shikfam/
https://www.aparat.com/shikfam/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87_%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C_%D8%B4%DB%8C%DA%A9_%D9%81%D8%A7%D9%85
سفر به اصفهان
سفر به اصفهان
یکی از دغدغه های مسافرانی که به اصفهان سفر میکنند محل اقامت است
در اصفهان مراکز اقامتی بسیاری وجود دارند که نسبت به هتل های 4 یا 5 ستاره با هزینه کمتر، خدمات مطلوبی به گردشگران ارائه میدهند.
گردشگران معمولا به دنبال هتل ارزان در اصفهان می گردند و از آنجایی که در اصفهان هتل نسبت به تعداد گردشگران بسیار کم است، گزینه ی بعدی میتواند اجاره منزل مبله در اصفهان باشد که در نقاط مختلف اصفهان و متناسب با انواع سلیقه ها یافت می شود.
منزل مبله در اصفهان به صورت لوکس به شما این امکان را می دهد که همان ویژگی هایی که در هتل ها به دنبالشان بودید را داشته باشید با این تفاوت که این امکانات به صورت شخصی تر در اختیار شما قرار می گیرد و در مقابل منزل مبله در اصفهان به صورت ساده تر و ارزان تر به شما این امکان را می دهد که بودجه خود را صرف گردش و اقامت طولانی تری کنید و از سفر خود بیشتر لذت ببرید.
هتل ارزان در اصفهان با سبک های متفاوت وجود دارد که برخی از آنها با معماری خاص و سنتی هستند و به گردشگران این امکان را می دهد که بتوانند با سبک معماری سنتی اصفهان آشنا شوند اما از آنجایی که در اصفهان مناطق گردشگری بسیاری وجود دارد که برخی از آنها با این نوع سبک معماری سنتی هستند و حتی بسیار زیباتر، می توانید محل اقامت ساده تر و ارزان تری انتخاب کنید و بیشتر وقت خود را صرف بازدید از این مکان های زیبا کنید.
از آنجایی که ممکن است هتل مناسبی در نزدیکی مکان گردشگری مورد نظر شما وجود نداشته باشد، اجاره منزل مبله در اصفهان در محدوده مورد نظرتان به شما این امکان را می دهد که دسترسی سریع تر و راحت تری به مکان های گردشگری مورد علاقتان داشته باشید.
امکاناتی که در منزل مبله در اصفهان می توانید داشته باشید ممکن است بهتر از امکانات موجود در هتل ارزان در اصفهان باشد، نظیر آشپزی کردن و یا اگر منزل لوکس باشد|، اسفاده شخصی از سونا، استخر و ...
درحالی که اگر در هتل اقامت داشته باشید برای صرف غذا و صبحانه معمولا باید به رستوران هتل و یا رستوران های دیگر مراجعه کنید و یا برای استفاده از امکاناتی نظیر سونا و استخر و ... فقط در ساعات و روزهای مشخصی می توانید از این امکانات بهره مند شوید.
برای اقامت در هتل تعداد افرادی که می توانند در یکی از اتاق های هتل اقامت داشته باشند محدود است و اگر تعدادتان نسبتا زیاد باشد ممکن است در اتاق دیگری دور از خانواده و دوستانتان بمانید درحالی که اجاره منزل مبله در اصفهان به شما این امکان را می دهد که همه ی افراد خانواده و یا دوستانتان هر لحظه در کنارتان باشند و در کنار هم اوقات خوشی را سپری کنید.
امیدواریم هنگام سفر به اصفهان بتوانید بهترین محل را برای اقامتتان بیابید و سفر خوشی را برایتان آرزومندیم.